Wrocław na przedostatnim miejscu w ogólnopolskim rankingu e-sprytu

ranking e-sprytuJak wrocławianie podejmują decyzje podczas zakupów w internecie? Ich zwyczaje zbadało Picodi, oceniając e-spryt Wrocławia - umiejętność rozważnego i ostrożnego kupowania online oraz aktywnego wyszukiwania rabatów i promocji. W internetowym badaniu firma zbadała mieszkańców dziesięciu największych polskich miast, tworząc ogólnopolski ranking e-sprytu. Wrocław zajął w nim przedostatnie miejsce, wyprzedzając jedynie Bydgoszcz.

Podstawą rankingu były przede wszystkim cztery czynniki: liczba mieszkańców korzystających z kuponów rabatowych, ostrożność przy podejmowaniu decyzji o zakupie, ilość różnorodnych form promocji, po które sięgają badani oraz procent mieszkańców aktywnie poszukujących zniżek i rabatów w sieci.

Co wyniki badania mówią o wrocławianach? Choć liczy się dla nich przede wszystkim niska cena, większość z nich nie rozgląda się za zniżkami i promocjami w internecie. Mieszkańcy wolą raczej skorzystać z porównywarek, by znaleźć najkorzystniejszą ofertę. Tanie zakupy w internecie są dla nich ważniejsze niż bezpieczeństwo - tylko 6% sprawdza opinie o sklepie, w którym chcą złożyć zamówienie! Wrocławianie znacznie ostrożniej podchodzą jednak do opisów produktów i wolą poszukać bardziej wnikliwych recenzji i komentarzy.

Przedostatnie miejsce w ogólnopolskim rankingu to przede wszystkim efekt impulsywnych zakupów, do których przyznaje się nawet co piąty wrocławianin. Mieszkańcy również niezbyt często szukają sposobów na promocję - robi to tylko 45%, maksymalnie kilka razy w roku.

Badani kupują taniej przede wszystkim w internetowych sklepach z odzieżą. Na promocyjny celownik wrocławian często trafiają również sprzęty elektroniczne oraz kosmetyki.

Badacze obliczyli również, ile pieniędzy zostaje w kieszeni wrocławian dzięki internetowym zniżkom i promocjom. Rocznie każdy z nich oszczędza ok. 102 zł - równowartość ogromnego lunchu w kultowym barze Witek.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Reklama