Rusza druga edycja kampanii edukacyjnej Aasy Netu

seniorzy internetPonad połowa, bo aż 55 proc. osób w wieku 15-35 lat w Polsce uważa, że ich rodzice, teściowie czy dziadkowie, są wykluczeni cyfrowo. Jednocześnie aż 95 proc. młodych chce pomagać swoim bliskim w korzystaniu z sieci – wynika z „Raportu Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”. Z tego powodu Aasa Polska uruchamia drugą edycję ogólnopolskiej akcji edukacyjnej „Aasy Netu”, której celem jest aktywizacja cyfrowa osób dojrzałych, przy wsparciu młodszych.

W ramach nowej odsłony kampanii Aasy Netu, problem wykluczenia cyfrowego osób dojrzałych przedstawiony jest z perspektywy ich dzieci i wnuków. Aby sprawdzić, jak podchodzą do tego problemu młode pokolenia, we współpracy z ośrodkiem badania opinii Kantar Public przeprowadzone zostało badanie osób w wieku 15-35 lat, którego wyniki opublikowane zostały w “Raporcie Aasa – Aktywność starszych pokoleń w internecie oczami młodych 2018”.

Po raz kolejny udostępnione zostały też specjalne, bezpłatne materiały edukacyjne, które w praktyczny i przystępny sposób, krok po kroku pokazują osobom starszym, jak korzystać z sieci, a także zachęcają ich dzieci i wnuki, aby towarzyszyli swoim bliskim w nauce. Dzięki filmom, dostępnym na stronie aasynetu.pl, starsze osoby dowiedzą się między innymi, jak zacząć korzystać z bankowości on-line, robić zakupy w sieci oraz, co bardzo ważne, jak zachować bezpieczeństwo w internecie. Filmy posiadają swoje odpowiedniki w postaci materiałów edukacyjnych, który można pobrać i wydrukować, a następnie używać przy wspólnej nauce. Na stronie dostępne są także poradniki z ubiegłorocznej odsłony kampanii, dotyczące tego jak pisać maile, korzystać z Facebooka, prowadzić rozmowy on-line czy wyszukiwać informacje w internecie.

– Jestem przekonany, że w ramach współpracy pokoleń, odpowiedniej motywacji oraz przy szerokim dostępie do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępniamy na stronie internetowej aasynetu.pl, znaczna część osób dojrzałych może stać się Aasami Netu. Pomóżmy im wspólnie w rozwijaniu kompetencji cyfrowych, aby mogły łatwiej kontaktować się z bliskimi i poprawiać jakość swojego życia – podsumowuje Ovais Siddiqui, Prezes Zarządu Aasa Polska.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Reklama

Error: Any articles to show