Aleja Bielany przyjazna osobom głuchym

migamAleja Bielany, jako pierwsze centrum handlowe na Dolnym Śląsku, wprowadza usługę MIGAM, pozwalającą na natychmiastowe połączenie wideo pomiędzy osobą głuchą a tłumaczem języka migowego. Dzięki niej osoby głuche i słabosłyszące będą mogły w prosty i komfortowy sposób porozumieć się ze sprzedawcą lub obsługą Centrum.

Z udogodnienia można skorzystać podczas zakupów za pomocą aplikacji MIGAM, w Punkcie Informacyjnym oraz za pośrednictwem strony www.alejabielany.pl. To kolejny krok Centrum w  kierunku niwelowania barier pomiędzy osobami niepełnosprawnymi, a ich otoczeniem oraz innowacyjne działanie, zmierzające do poprawy komfortu zakupów wszystkich klientów.

Ponad 70 milionów osób na świecie jest głuchych. To aż 2% całej populacji i więcej niż liczba mieszkańców Francji czy Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że w samym województwie dolnośląskim mieszka 60 tysięcy głuchych. Największą przeszkodą w codziennym funkcjonowaniu osób niesłyszących jest komunikacja z drugim człowiekiem. Zapytanie o drogę, zamówienie posiłku czy odnalezienie odpowiedniego rozmiaru w sklepie - to na pozór trywialne czynności, które mogą okazać się ogromnym wyzwaniem. Do skutecznej komunikacji z osobami głuchymi nie wystarczy jedynie kartka i długopis. Mają oni bowiem trudności ze zrozumieniem tekstu pisanego, ponieważ Polski Język Migowy, którym się posługują, posiada odmienną gramatykę i składnię od tradycyjnego języka mówionego. Nie wszyscy niesłyszący potrafią też czytać z ruchu warg.  

Centrum otwarte na Głuchych

W ramach przeciwdziałania wykluczeniom społecznym, Aleja Bielany jako pierwsze centrum handlowe na Dolnym Śląsku, wprowadziła usługę tłumacza języka migowego MIGAM. Dzięki niej niesłyszący mogą w szybki i komfortowy sposób połączyć się na żywo z tłumaczem, który przekaże ich pytania ekspedientowi czy pracownikowi Centrum.

- W naszych działaniach staramy się kierować dewizą „to create a better life for the many people”. Oznacza ona indywidualne podejście do każdego klienta i brak jakichkolwiek wykluczeń. Dlatego z satysfakcją angażujemy się w różnorodne inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności. W ramach „H2O zakręć to”, inspirowaliśmy do sprytnego oszczędzania wody, podczas akcji „Uszyj Jasia” tworzyliśmy wraz z naszymi Klientami poszewki na poduszki dla pacjentów Klinicznego Szpitala Uniwersyteckiego, regularnie organizujemy badania mammograficzne... Przede wszystkim jednak staramy się wdrażać rozwiązania długofalowe, które mogą służyć lokalnej społeczności każdego dnia. Wierzymy, że usługa MIGAM przyczyni się do walki z izolacją społeczną osób głuchych, a jednocześnie zapewni im komfort i przyjemność korzystania z Centrum - mówi Jacek Kaczmarski, marketing manager Alei Bielany.

Klienci będą mogli skorzystać z narzędzia m.in. podczas zakupów w centrum. Wystarczy do tego smartphone z dostępem do Internetu i aplikacja MIGAM. Po jej zainstalowaniu należy zalogować się do panelu, wybrać Aleję Bielany i połączyć się z tłumaczem, który przekaże zapytanie osoby niesłyszącej pracownikowi sklepu.

Z usługi można również skorzystać w Punkcie Informacyjnym Centrum, poprzez połączenie z tłumaczem za pośrednictwem dostępnego tabletu, a także z domu, wchodząc na stronę https://alejabielany.pl/migam. Tłumacz, któremu za pomocą języka migowego zostanie zadane pytanie, uzyska informację u pracownika Centrum, a następnie przekaże ją osobie głuchej.

Udogodnienie  będzie dostępne od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 20.00 oraz w soboty od 9.00 do 17.00.

Usługa MIGAM to rozwiązanie unikalne w skali kraju, z powodzeniem stosują je już m.in. instytucje finansowe, lokale gastronomiczne, uczelnie, urzędy czy organizacje pożytku publicznego.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież