Jak jeść zdrowo, ale nie wydawać za dużo?

Jak jeść zdrowo, ale nie wydawać za dużo?Zdrowe odżywianie nie musi rujnować portfela. Planowanie posiłków z wyprzedzeniem, rozsądne zakupy i mądre wykorzystywanie resztek, to tylko kilka z pomysłów na oszczędne odżywianie. Poznaj nasze porady i zacznij dbać o swoje zdrowie.

Rób rozsądne zakupy i wykorzystuj resztki

Kluczem do rozsądnych zakupów jest zrobienie listy. Należy zaplanować posiłki na 2, 3 dni, tak aby móc wykorzystać kilka produktów wielokrotnie. Z przepisu na obiad zostało nam pół papryki? Wykorzystajmy ją następnego dnia na kanapki. Jogurt za kilka dni straci ważność? Dodajmy go do koktajlu. Planowanie i robienie rozsądnych zakupów to najlepszy sposób na oszczędzanie i co najważniejsze, niewyrzucanie żywności. Dostosujmy ilości do naszych potrzeb – jeżeli mieszkamy sami, nie kupujmy jogurtu greckiego w rozmiarze XXL albo całego kilograma pomarańczy tylko dlatego, że są w promocji.

Jeżeli zostało Ci trochę zupy z obiadu albo warzyw z sałatki, pomyśl jak możesz je wykorzystać w następnych posiłkach. Dodaj do zupy trochę warzyw i zrób curry albo zblenduj warzywa do pesto. Takie nawyki przyniosą duże efekty i ułatwią Ci życie.

By odżywiać się zdrowo, nie musisz robić dań jak z Masterchefa

Oczywiście – czasami chcemy zaszaleć i zjeść sałatkę z serem halloumi i pestkami granatu. Pamiętajmy jednak, że żeby odżywiać się zdrowo nie trzeba wydawać na każdych zakupach kilkuset złotych. Polskie i lokalne produkty również mają wiele wartości odżywczych, a dzięki krótszej drodze transportu są o wiele bardziej wartościowe. Jeżeli cena mąki migdałowej Cię przeraża, kup tanią mąkę owsianą. Nie jesz ryb, ponieważ cena łososia czy pstrąga Cię odstrasza? Wybierz makrelę albo śledzie.

Moda na superfoods jest właśnie tym – modą. Chociaż nasiona chia czy spirulina są oczywiście zdrowe, to w Polsce mamy wiele zamienników, które są nieporównywalnie tańsze. Zamiast chia dodaj do owsianki siemie lniane, a zamiast jarmużu dodaj do koktajlu szpinak. Pamiętaj, że dieta ma odpowiadać Twoim potrzebom, również tym finansowym i nie traktuj ceny świeżych produktów jako wymówki, żeby o siebie nie zadbać.

Sezonowość kluczem do oszczędzania

Podczas zakupów zwracaj szczególną uwagę na sezonowe produkty. Oprócz tego, że owoce i warzywa w sezonie są pełne witamin i składników mineralnych, to również ich cena jest zachęcająca. Kupując truskawki zimą, możemy wydać nawet 15 złotych za małe opakowanie, a same owoce są prawdopodobnie pryskane i sprowadzane z daleka. Jeżeli zimą masz ochotę na letnie smaki, wybierz się do działu mrożonek. Warzywa i owoce zachowane w ten sposób, są tak samo zdrowe jak podczas sezonu i świetnie się nadają do koktajli, potrawek czy zapiekanek.

Zastanów się również czy catering dietetyczny np. z https://bedietcatering.pl/wroclaw/ nie będzie dla Ciebie bardziej opłacalny, szczególnie jeżeli mieszkasz sam. Takim osobom często ciężko zaplanować posiłki dla jednej osoby i skutkuje to wyrzucaniem dużej ilości jedzenia i marnowaniem pieniędzy. Policz ile wydajesz miesięcznie na jedzenie i wypady na miasto – może się okazać, że dieta pudełkowa będzie tańsza!

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Reklama

Error: Any articles to show