Trwają testy pociągu Flirt3 dla PKP Intercity

pkpPierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.

Konsorcjum Stadler Polska-NEWAG prowadzi testy nowego pociągu zamówionego przez PKP Intercity.

To pierwszy w Polsce dalekobieżny FLIRT trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Próby prowadzone są w ośrodku Instytutu Kolejnictwa.

Celem testów jest kompleksowe sprawdzenie systemów pociągu, np. układu napędowego, układu hamulcowego czy systemu antypoślizgowego - wyjaśnia Magdalena Dankowska, Kierownik Projektu w Stadler Polska. - Podczas prób chcemy wyeliminować ewentualne błędy, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo podróżnym - dodaje.

Po zakończeniu testów prowadzonych przez konsorcjum, pojazd zostanie przekazany Instytutowi Kolejnictwa, który dokona oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.  

Po uzyskaniu homologacji rozpoczną się odbiory pojazdów. Zgodnie z kontraktem 20 zamówionych składów PKP Intercity otrzyma do końca października br. - mówi Grzegorz Knop, Kierownik Projektu w NEWAG S.A.

Pasażerowie wsiądą na pokład pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Zostaną one włączone do obsługi składów na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

20 nowych pociągów typu FLIRT3 to element programu inwestycyjnego PKP Intercity opiewającego na kwotę 4,3 mld zł netto – podkreśla Marcin Karasiński, Dyrektor Projektu w PKP Intercity. - Część środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. W przypadku tego projektu dofinansowanie wynosi aż 70% - dodaje.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież