22-gie urodziny SMS-a
Dokładnie 3 grudnia SMS będzie obchodzić swoje kolejne urodziny. W tym roku krótka wiadomość tekstowa skończy 22 lat, a mimo tego nadal jest jednym z najpopularniejszych sposobów komunikacji w Polsce i na świecie. Jak wynika z corocznego raportu „Komunikacja SMS w Polsce”, blisko 67% Polaków codziennie wysyła SMS-y, a 31% wysyła ich powyżej 50 tygodniowo. Pomimo tego, że czterech na pięciu z nas informowało za pomocą SMS-a o ważnych wydarzeniu ze swojego życia, to mają one także biznesowe zastosowanie. Marketing SMS jest coraz częściej wykorzystywany do optymalizacji działań w e-handlu.
Pierwszy SMS w 1992 r.
Pierwszy w historii SMS został wysłany 3 grudnia 1992 r. w Wielkiej Brytanii. Pracownik Vodafone, składał w nim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia swoim kolegom. Początkowo teksty wysyłane SMS-em miały służyć operatorom do informowania klientów o awariach sieci, zmianach w cenniku operatora i o temu podobnych sytuacjach. Nie istniała też technologia umożliwiająca przesyłanie tekstów SMS-em do innych sieci, nie przewidziano więc, że wiadomości tego typu mogą się stać powszechną formą komunikacji. Zmieniło się to jednak kiedy odkryto, że wiadomości tekstowe cieszą się niezwykłą popularnością wśród nastolatków. To właśnie ta grupa klientów skłoniła operatorów do uruchomienia nowej usługi.
Od zabawy do bizensu
„Nie ulega wątpliwości, ze to nastolatkowie przyczynili się do popularności SMS-ów, jednak z czasem ten sposób komunikacji na dobre zakorzenił się w każdym przedziale wiekowym, jak i grupie społecznej. Dziś ciężko wyobrazić sobie dzień bez SMS-a. W ciągu dwóch dekad SMS-y zostały zaadoptowane także do działań biznesowych, czego przykładem jest marketing SMS. Dynamika rozwoju marketingu SMS-owego nie zmieni się, a popularność tego narzędzia dalej będzie rosła. Jak wynika z przeprowadzonej przez nas badania, wiadomość tekstowa mogłaby skłonić do wizyty sklepie lub zapoznania się z ofertą sklepu w sieci, aż 89,7% respondentów. SMS marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród podmiotów z rynku e-commerce. Wynika to z wysokiej skuteczności w dotarciu do potencjalnych klientów, a już trzeci Polak jest zainteresowany otrzymywaniem SMS-ów powiadamiających o atrakcyjnych promocjach” – komentuje Artur Sadowski, CEO platformy SerwerSMS.pl.
445 mln wiadomości MMS
Popularność zyskały nie tylko tradycyjne SMS-y, ale także krótkie wiadomości obrazkowe, czyli MMS-y. W 2013 roku użytkownicy sieci mobilnych w Polsce wysłali łącznie ponad 445 mln wiadomości MMS, jest to o 54 mln więcej niż w roku poprzednim. Regularny wzrost liczby wysłanych wiadomości MMS, wskazuje na niewyczerpany jeszcze potencjał tego kanału komunikacji w świecie biznesu. W 2013 roku na statystycznego mieszkańca Polski przypadło 12 wiadomości MMS, czyli o 2 więcej niż rok wcześniej. Okazuje się, że w dobie wszechobecnych serwisów i aplikacji to skromne wiadomości obrazkowe i tekstowe są podstawą codziennej komunikacji.
- Relaks po pełnym obowiązków tygodniu – nowy cykl zajęć kreatywnych w Centrum Handlowym Auchan Bielany
- Kobiece przyjemne z pożytecznym
- Zdrowy Dzień Kobiet - zaproszenie na darmowe konsultacje lekarskie
- Zarezerwuj parking we Wrocławiu i ciesz się zwiedzaniem miasta
- Wiosłowanie dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
- Grudzień w Centrum Korona: Przeżyj magię Świąt!
- Świąteczna zabawa we Wroclavii dla całej rodziny. Wspólne pieczenie pierników, spotkanie z Mikołajem i koncerty kolęd
- Wiosenna korekta rozkładu jazdy w Kolejach Dolnośląskich
- Znamy listę nowych przystanków na żądanie Kolei Dolnośląskich
- Strażacy z kalendarzem dla Mariusza
- Grupa Sudecka GOPR zaprasza w swoje szeregi
- City Docs – najciekawsze dokumenty i dyskusje o życiu miast w kinie LOT w Jeleniej Górze
- FLOW LAND - piknik artystyczny w Tarczynie niedaleko Wlenia już 18 maja
- Przez kobiety dla kobiet. Wystawa #lessismore w Zamku Topacz
Reklama
Error: Any articles to show
Kursy walut
|
||
NBP | 2023-01-24 | |
USD | 4,3341 | +0,23% |
EUR | 4,7073 | -0,24% |
CHF | 4,7014 | -0,22% |
GBP | 5,3443 | -0,38% |
Wspierane przez Money.pl |
Giełda
|
||
GPW (2023-11-30 11:28) | ||
WIG | Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl | |
WIG20 | ||
mWIG40 | ||
sWIG80 | ||
Wspierane przez Money.pl |
Statystyki GPW - 23 sierpnia, 10:34
|
|||
Największe wzrosty - notowania giełdowe | |||
Walor | |||
City Service SE | Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl | ||
Sleepz AG | |||
All in! Games SA | |||
APS Energia SA | |||
Wspierane przez Money.pl |
Statystyki GPW - 23 sierpnia, 10:34
|
|||
Największe spadki - notowania giełdowe | |||
Walor | |||
PCC Rokita SA | Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl | ||
PCC Exol SA | |||
New Tech Capital SA | |||
Elzab SA | |||
Wspierane przez Money.pl |
Surowce - notowania online
|
||||
Nazwa | Jednostka | Wartość [USD] | Zmiana | Ostatnia zmiana |
Złoto | uncja | 2038,40 | -0,33% | [11:11] |
Ropa brent | baryłka | 83,76 | +1,33% | [11:11] |
Pallad | uncja | 1021,53 | -1,54% | [11:10] |
Platyna | uncja | 936,30 | -0,31% | [11:11] |
Srebro | uncja | 25,06 | +0,08% | [11:11] |
Wspierane przez Money.pl |