Wrocławska kampania Rakoobrona Liderem Ochrony Zdrowia 2017

rakoobrona konkursKampania informacyjno-edukacyjna Rakoobrona, której organizatorzy m.in. prowadzą we Wrocławiu bezpłatny punkt badania znamion pod kątem czerniaka skóry, otrzymała tytuł Złotego Lidera w 11. edycji ogólnopolskiego Konkursu Liderów Ochrony Zdrowia – prestiżowego plebiscytu, nagradzającego najcenniejsze inicjatywy oraz postawy na rynku ochrony zdrowia i farmacji.

Kapituła Konkursu, składająca się z 25 osobistości świata medycyny, wybierała laureatów w czterech kategoriach: Skuteczne Zarządzanie w Ochronie Zdrowia, Innowacyjne Pomysły, Promocja Zdrowia i Profilaktyka oraz Działalność na Rzecz Pacjenta. Wybór nie był łatwy – do plebiscytu nadesłano ponad 100 zgłoszeń. Tytuł Złotego Lidera Ochrony Zdrowia 2017 w kategorii „Promocja Zdrowia i Profilaktyka” przyznano ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej Rakoobrona, organizowanej przez wrocławskie Fundacje Rosa i Sensoria.

– Nagroda Złotego Lidera Ochrony Zdrowia w tak prestiżowym konkursie nie tylko stanowi docenienie trzyletniego wysiłku włożonego w promocję profilaktyki onkologicznej, ale również jest dostrzeżeniem Rakoobrony przez środowisko naukowców z różnych dziedzin medycyny i jej pogranicza. Jesteśmy wdzięczni Kapitule za wyróżnienie, uznanie należy się również naszym partnerom i patronom za zaufanie oraz całemu zespołowi projektu, działającemu pod hasłem, że najlepszy czas na działanie jest teraz! – mówiła po odebraniu statuetki Agnieszka Łesiuk z kampanii Rakoobrona.

Gala Liderów Ochrony Zdrowia odbyła się 4 kwietnia 2017 roku w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. W uroczystości wzięli udział tegoroczni laureaci, kandydaci do tytułu Lidera, członkowie Kapituły oraz przedstawiciele organizacji rynku ochrony zdrowia. Organizatorem i mecenasem Konkursu było czasopismo Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia.

Kampania informacyjno-edukacyjna Rakoobrona porusza problem trzech chorób nowotworowych: raka płuca, raka szyjki macicy i czerniaka. W ramach organizowanego od 2014 roku projektu w szkołach ponadpodstawowych w całej Polsce wdrożono program nowotworowej profilaktyki onkologicznej, dzięki któremu młodzież w wieku 14-19 lat poznaje przyczyny powstawania nowotworów oraz sposoby zmniejszenia ryzyka ich wykształcenia. Ponadto organizatorzy prowadzą plenerowe akcje bezpłatnego badania znamion pod kątem czerniaka, a od maja 2016 roku we Wrocławiu działa gabinet Rakoobrony. Do końca minionego roku lekarze przebadali w nim ponad 840 osób, kilkadziesiąt z nich kierując na wycięcie podejrzanych zmian.

– Nasza kampania to 200 tysięcy wyedukowanych uczniów, kilkanaście tysięcy zaangażowanych nauczycieli, dziesiątki wolontariuszy oraz ponad 7 tysięcy Polaków, których przebadaliśmy pod kątem czerniaka skóry i wiemy, że wielu z nich uratowaliśmy życie. Tytuł Złotego Lidera stanowi dla nas mobilizację do szukania i wdrażania kolejnych rozwiązań, mających na celu wzrost świadomości onkologicznej społeczeństwa. Z chęcią się tego trudu podejmiemy – zapewnia Agnieszka Łesiuk.

Projekt Rakoobrona odbywa się pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia oraz przy wsparciu merytorycznym Polskiego Towarzystwa Onkologicznego, Dolnośląskiego Centrum Chorób Płuc, Dolnośląskiego Centrum Onkologii i Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu.

Projekt Rakoobrona jest skierowany do ogółu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży w wieku 14-19 lat. Kampania przewiduje zajęcia w szkołach – w wymiarze jednej godziny lekcyjnej – dla uczniów klas II i III szkół gimnazjalnych oraz I-III szkół ponadgimnazjalnych. Placówkom, które wyrażą zainteresowanie programem, organizatorzy przekazują profesjonalne, bezpłatne materiały edukacyjne, opracowane w atrakcyjnej dla młodych ludzi formie. Ponadto, w ramach programu organizowane jest bezpłatne badanie znamion: w okresie letnim – podczas akcji plenerowych, a także przez cały rok – w stacjonarnym gabinecie Rakoobrony we Wrocławiu. Organizatorami kampanii są Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria.

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Reklama

Error: Any articles to show