Bądź kumplem, nie dokuczaj - akcja społeczna

Marcin GortatAż 56 proc. dzieci w wieku szkolnym spotyka się z problemem dokuczania. 17 proc. uczniów było świadkiem przemocy w szkole więcej niż 10 razy w ciągu ostatniego roku. Co czwarte dziecko nie wie, gdzie szukać pomocy specjalisty. Cartoon Network rozpoczyna akcję Bądź kumplem, nie dokuczaj wraz Marcinem Gortatem i Małgorzatą Ohme.

W dniu 9 lutego 2015 roku w Warszawie Cartoon Network zainaugurował ogólnopolską kampanię społeczną "Bądź kumplem, nie dokuczaj". Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci. Reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich może ograniczyć skalę problemu.

Dołączyłem do kampanii Cartoon Network Bądź kumplem, nie dokuczaj, ponieważ sam dobrze wiem, że dokuczanie i krzywdzenie to poważny problem, który dotyka dzieci. Z takim problemem nikt nie powinien zmagać się sam. Chcę pomóc Cartoon Network w zwiększeniu świadomości na ten temat, zmotywować dzieci do reagowania i sprzeciwiania się dokuczaniu. – powiedział ambasador kampanii Marcin Gortat.

Dokuczanie jest najczęściej doświadczaną przez dzieci formą krzywdzenia - dotknęło ono 56 proc. ankietowanych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Cartoon Network przez Fundację A.R.T., merytorycznego partnera kampanii. Problem dokuczania jest wymieniany przez dzieci, jako jedno z najbardziej nieprzyjemnych i krzywdzących zachowań (31 proc. wskazań), zaraz za biciem (82 proc.) i wyzywaniem (43 proc.). Jak wskazują badania1, dokuczanie jest również drugą – po biciu - najczęściej identyfikowaną formą przemocy (75 proc. wskazań).

Cartoon Network zapewnia dzieciom miejsce, gdzie mogą być sobą, pewne siebie i szczęśliwe. Wiemy, że zastraszanie dotyka wielu naszych młodych widzów. Wspólnie z naszymi partnerami: Marcinem Gortatem, Małgorzatą Ohme oraz Fundacją A.R.T, pokazujemy dzieciom, że mogą sprzeciwić się temu zjawisku poprzez bycie przyjaznym, wspieranie innych czy rozmowę  z kimś zaufanym. Chcemy mówić o tym niełatwym zagadnieniu w sposób zrozumiały dla najmłodszych i pokazać im, gdzie mogą szukać pomocy. - powiedział Hannes Heyelmann, wiceprezes Turner Broadcasting System na region Europy Środkowej i Wschodniej.

Mam nadzieję, że dzięki kampanii, wszystkie dzieci będą wiedziały, że dokuczanie nigdy nie jest w porządku, a dzieci bezpośrednio stykające się z dokuczaniem uwierzą, że warto głośno mówić o tym problemie, że nie są same i mają prawo do uzyskania pomocy – powiedziała Małgorzata Ohme, psycholog, ekspert kampanii.

Akcja Bądź kumplem, nie dokuczaj zostanie wsparta ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (Canal+ Sport, Ale Kino+, PLANETE+, DOMO+, Kuchnia+, nSport). W promocji wykorzystane będą spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora.

Obok telewizji, drugim niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa - cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania – pośrednio lub bezpośrednio, będą mogły uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. W ramach kampanii Bądź kumplem, nie dokuczaj uruchomiono specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy ( Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. ), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie.

Jednym z elementów kampanii będzie konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie „Kim jest fajny kumpel?”. Konkurs startuje 11 lutego, zgłoszenia oraz prace konkursowe można przesyłać przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem do 7 marca 2015 r.

Kampania Bądź kumplem, nie dokuczaj jest częścią międzynarodowej akcji Cartoon Network Be a Buddy, Not a Bully, która w styczniu wystartowała w Wielkiej Brytanii. Inicjatywa obejmie również inne kraje z regionu EMEA - Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.


1 Badanie przeprowadzone na zlecenie Cartoon Network przez Fundację A.R.T. na próbie 616 dzieci w wieku 8-12 lat w 4 warszawskich szkołach

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Reklama

Error: Any articles to show